על תוכן, קישורים והיחס ביניהם בעבודת SEO נכונה

תוכן וקישורים

על תוכן, קישורים והיחס ביניהם בעבודת SEO נכונה

כחלק מתהליך קידום אתר, מקדמי אתרים מודעים לעובדה שהחלק החשוב ביותר הוא תוכן.
כלומר, כמה שיותר תכנים איכותיים וקישורים פנימיים בצורה מאוזנת.
רק נציין כי קישורים איכותיים מהווים רק חלק מהצלחת הקידום, הזנת תכנים איכותיים משפיעה בד"כ באחוזים גבוהים יותר.
הרעיון הוא לספק לגולש ערך ומידע מקצועי באמצעות מאמרים מקצועיים, מדריכים, כתיבת תוכן שיווקי, טיפים וכו'.

גוגל העולמית בתחילת דרכה בחרה באסטרטגיה שיווקית נפלאה שמטרתה לרכז מידע איכותי עבור הגולשים במקום אחד,
מה שאפשר לה בקלות יתר להציע קידום ממומן וכך להרוויח הרבה כסף.

קידום אורגני כשמו כן הוא, "טבעי" ומטרתו לאפשר לגולשים לקבל מידע מהימן ומקצועי, ולכן גוגל תעדיף לדרג אתרים המציעים מידע ערכי לגולש במיקומים ראשוניים.
למעשה כך זה עובד: גוגל מזהה אתרים שבהם קיימים תכנים איכותיים באמצעות האלגוריתם שלה, שאגב יודע למדוד עד כמה התוכן מושקע וערכי לגולש על פי זמן ממוצע שגולשים נמצאים בו ופרמטרים נוספים.

זוהי כמובן הסיבה המרכזית שגוגל יעדיף אתרים המכילים תכנים שנותנים ערך אמיתי עבור הגולש לדף הראשון בתוצאות החיפוש.

אז בשלב הראשוני - מומלץ מאד למלא את האתר המקודם בתכנים איכותיים, אותם ניתן כמובן לכתוב לבד או לפנות לאיש מקצוע.

בואו נדבר על קישורים

כפי שאמרנו, קישורים מהווים רק חלק מהצלחת הקידום. קישור הוא למעשה לינק שיוצא מאתר מסוים (לרוב מתוך כתבה, המלצה בפורום, מבאנר וכו') אל אתר היעד.
לקישורים הללו יש 2 יתרונות; האחד הוא להביא תנועה של גולשים לאתר דרך הקישור, והשני הוא לעלות את דירוג האתר במנוע החיפוש.
גוגל תדרג גבוה אתרים שהם כביכול "מומלצים" על ידי אתרים המדורגים גבוה, כדוגמת YNET , מאקו, NRG ופורטלים חזקים נוספים.

למעשה, גוגל מבין שאם אתר חזק הוציא קישור לאתר אחר, אזי מדובר באתר "פופולרי" שכדאי להציג לגולש בתוצאות החיפוש.
לדוגמא; כתבה ב YNET של משרד עורך דין בעניין רשלנות רפואית אשר ממנה יוצא קישור לאתר של המשרד, גוגל יזהה שמדובר באתר "רציני" שכדאי להציע לגולשים במיקומים ראשונים בתחום זה.

כיצד מוציאים קישורים איכותיים וטבעיים כמו שגוגל רוצה?

  • פוסט אורח בבלוגים

פוסט אורח הוא נהדר להוצאת קישור והוא פעולה שתוכל להביא לכם תוצאות טובות, לא רק מבחינת הקישור, אלא גם להראות ללקוחות שאתם אוטוריטה בתחום שלכם. תוכלו להתאיין או לכתוב מאמר דעה, מאמר מקצועי על התחום שלכם, סקירה על תחום מסוים, המלצות לגולשים, ראיון אישי וכו'. את הקישור ניתן להוציא ממרכז הכתבה או בסופה בצורה כזאת – "כותב המאמר הוא אבי כהן הבעלים של חברת כך וכך, מומחה לייעוץ פיננסי".

  • כתיבה בפורומים ופורטלים שונים

כתיבה באתרים העוסקים בתחום שלכם תביא לקישור איכותי יותר, כאשר המיקוד הוא בפורטל או בפורום הקשור לתחום שלכם. לדוגמא – עורך דין המתמחה בתחום רשלנות רפואית, יכתוב מאמר הקשור לתחום בפורטל של עורכי דין. כמו כן, ניתן להשתתף בפורומים שונים בקהילות אינטרנטיות שונות ולתת מידע לקהל הגולשים ולשלב קישורים בזהירות רבה.

  • הוצאת קישור מאתר דומה

ניתן להוציא קישורים גם מאתרים רגילים העוסקים בתחומים חופפים כמו – אתר של חברת אדריכלות שבה יש מאמר של גנן העוסק בתכנון והקמה של גינות. למעשה, מדובר בתחום דומה, כך שגולש מקבל ערך מוסף מכתבה של גנן המסביר על חשיבות טיפוח ואחזקת הגינה בתהליך תכנון אדריכלי.

דרכים להשגת קישורים איכותיים לקידום האתר

דרכים חינמיות – אלה לרוב אתרים שאינם מדורגים במיקום טוב וניתן לומר כי הטרפיק לאתרים אלה לא ממש גבוה. כמו כן, יש להיזהר עם קישורים חינמיים שיכולים לגרום ליותר נזק לאתר מאשר תועלת. ולכן, חשוב לבדוק אם מדובר בקישורי Follow/Nofollow. השאיפה כמובן שיהיו כמה שיותר follow שהם האיכותיים ביותר. רק נסביר שההבדל בניהם הוא – קישור עוקב ולא עוקב.

דרך החלפת קישורים – שזוהי הדרך "הסודית" של מקדמי אתרים, להחליף ביניהם קישורים באתרי לקוחות. הקישורים יוצאים מהכתבות, ולכן התוכן חייב להיות בנושאים דומים או קשורים. לדוגמא – אתר לבניית אתרים ובו קישור לכתבה בנושא קידום אתרים עם קישור יוצא.

רכישת קישורים – כיום ניתן למצוא חברות אשר מוכרות חבילות קישורים עבור מקדמים. לרוב, חברות אלה מספקות קישורים לאתרים מובילים וחזקים מבחינת הדירוג של גוגל. הן מציעות את בניית הקישור ובמרבית הפעמים גם שירות כתיבת תכנים.

לסיכום, כתיבה היא חלק חשוב בקידום האתר ואנו רואים כי יש לא מעט דרכים להשיג קישורים טובים היוצאים מכתבות תוכן ברשת. אולם, מה שלא פחות חשוב הוא איכות התוכן שתאפשר לבעל האתר ליהנות מטרפיק מצוין לאתר, וגם כביכול "להסביר" לגוגל שזהו אתר מקצועי המציע תכנים איכותיים ששווה לו להציע את המידע המוזן בו לגולש בראש תוצאות החיפוש.

כותבת המאמר היא אתי דהאן, מומחית לכתיבה אסטרטגית-שיווקית ובעלים של אתר Wewrite.

אין תגובות

כתוב תגובה

מעבר לסרגל הכלים